torsdag 13. oktober 2011

10 dager i Etiopia

Jeg skal fortelle om mine inntrykk fra en tur til Etiopia i høstferien.
Det var en reise til landet der jeg tilbragte mine første barneår. En gang før hadde jeg vært tilbake, for rundt 25 år siden. Nå var nye 25 år gått og jeg skulle igjen sette mine føtter på Etiopias jord.
Hva ville møte meg? Hvilke endringer ville jeg se? Ville stedene fremstå slik jeg husker dem?
Flyturen gikk til Stockholm og videre til Addis Ababa via Roma.
Etter nattetimer i flysetet opplevde jeg en vakker soloppgang over Sahara. Etter hvert som vi fløy inn over Etiopia så jeg deler av den vakre Riftdalen. Frodige grønne åkerlapper dekket landskapet. Regntiden er nettopp over.

11 kommentarer:

  1. Så vakkert! Blir spennende å høre mer......

    SvarSlett
  2. God start, Helen! Ser fram til å lese mer....

    SvarSlett
  3. Blir spennende å lese mer om reisen din.

    SvarSlett
  4. Heisann Helen.
    Når kommer neste reisebrev?

    SvarSlett
  5. Spennende å følge med deg på reisen. Lykke til Helen!

    SvarSlett
  6. Flott blogg Helen :)
    Håper å få se mange innlegg !

    Hilsen Datagutta på Korsvoll.

    SvarSlett
  7. kult med sebraskinn til det du skriver! a

    SvarSlett
  8. Hei!

    kjempe fin side, gleder meg til fortsettelsen :-) Jeg følger med :-)

    SvarSlett
  9. Litt av ei reise dere hadde!

    SvarSlett
  10. Det må ha vært en spesiell reise på alle plan, ikke minst følelsesmessig.

    SvarSlett
  11. Jeg gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett